2013年5月6日 星期一

As I have loved you 正如我愛你

原歌作詞:ROBERT STREET
原歌作曲:GARY ROSE
出版發行:2011 SP&S.
版權所有:The Salvation Army
歌詞中譯:Stephen Liang S. K.
鍵盤伴奏:Christine Liang C. E.
主日獻唱:台北中央堂詩歌小組
獻唱日期:2013年5月5日 主日聖潔會-克己運動起跑日
經文出處:《約翰福音》第15章1-12節








*  *  *  *  *  *  *  *  *  *

 (Woman)
With all my heart, with all my soul,
A life that's under your control,
With all my strength, with all my mind,
a love embracing all mankind;
With all I am, I come to you,
Give me your love and make me new,
With all my heart, with all my soul,
A life that's under your control.
(女)
完全盡心,完全盡性,
媲美祢任用之生命,
以愛盡力,以愛盡意,
媲美祢愛懷抱萬民;
愛要完全,我來就你,
求賜祢愛,新造如一,
完全盡心,完全盡性,
  在地如在天之生命。


 (Man)
Love one another as I have loved you;
Only my Spirit will keep your love true.
Love one another as I have loved you;
You need my Spirit for all that you do.
(男)
要彼此相愛正如我愛你;
   唯我靈能保守真愛不移。
要彼此相愛正如我愛你;
   諸事意願我的聖靈導引。


 (Woman)
With all my heart, with all my soul,
A life that's under your control,
With all my strength, with all my mind,
a love embracing all mankind;
With all I am, I come to you,
Give me your love and make me new,
With all my heart, with all my soul,
A life that's under your control.
(女)
完全盡心,完全盡性,
媲美祢任用之生命,
以愛盡力,以愛盡意,
媲美祢愛懷抱萬民;
愛要完全,我來就你,
求賜祢愛,新造如一,
完全盡心,完全盡性,
  在地如在天之生命。





《約翰福音》15 章 9-12 節

(9)   我愛你們,正如父愛我一樣;你們要常在我的愛裡。
(10) 你們若遵守我的命令,就常在我的愛裡,正如我遵守了我父的命令,常在他的愛裡。
(11) 「這些事我已經對你們說了,是要叫我的喜樂存在你們心裡,並叫你們的喜樂可以滿足。
(12) 你們要彼此相愛,像我愛你們一樣;這就是我的命令。